Marți, 17 Iunie 2025
RO EN

HORNBACH spera sa-si mentina vanzarile la nivelul raportat in precedentul an fiscal

Grupul Hornbach si-a imbunatatit secvential profitul in al treilea trimestru al anului fiscal in curs, prin cresterea marjei brute datorita preturilor mai mici la marfuri si la achizitii, precum si a gestionarii eficiente a costurilor. In contextul provocator al prudentei continue a consumatorilor in ceea ce priveste cheltuielile mari si discretionare, vanzarile nete consolidate au scazut la 1,485 miliarde euro (-4%). Incasarile nete afernete primelor noua luni au fost usor inferioare celor din anul precedent, totalizand 4,926 miliarde euro (-1,7%), iar EBIT ajustat a fost de 269,4 milioane de euro (-17,4%). Evolutia vanzarilor si a profiturilor a fost influentata in mod semnificativ de un prim trimestru mai slab, vremea rece si umeda intarziind inceputul principalului sezon de bricolaj si gradinarit. Conducerea concernului a afirmat ca in pofida contextului incert si a conditiilor macroeconomice dificile, s-a constatat un angajament bun din partea clientilor in magazinele fizice, online si in aplicatia software. Operatiunile se deruleaza bine, in special in afara Germaniei, unde grupul a continuat sa-si consolideze cota de piata. Hornbach Baumarkt AG, cel mai mare subgrup operational de retail a gestionat un total de 171 de magazine DIY cu centre de gradinarit si unitati online in noua tari europene, vanzarile nete la nivelul primelor noua luni fiind de 4,608 miliarde euro. Pe o baza comparabila si ajustata in functie de cursul de schimb, vanzarile subgrupului au scazut cu 2,2%. In Germania, incasarile nete au scazut cu 2,9%, ajungand la 2,225 miliarde euro, iar in afara spatiului federal au crescut cu 0,4% pana la 2,383 miliarde euro. Cota internationala a vanzarilor subgrupului a crescut de la 50,9% la 51,7%. Livrarile online (inclusiv Click & Collect) au reprezentat 12,9% din total si s-au mentinut cu mult peste nivelurile prepandemice. Estimarile curente indica vanzari la nivelul intregului an fiscal situate in intervalul mediu sau inferior al previziunilor publicate la 15 septembrie 2023, ce indicau o cifra de afaceri similara celei din anul precedent si o scadere a EBIT ajustat de 10% pana la 25%. Pe plan national, Hornbach detine in prezent noua magazine, care sunt amplasate in Bucuresti (Berceni, Militari si Balotesti), Brasov, Timisoara, Sibiu, Oradea, Constanta si Cluj-Napoca.

Din aceeasi categorie

17 Iun 07:00 | BASF: Tarifele comerciale volatile afecteaza performanta financiara anuala a grupului
17 Iun 07:00 | COVESTRO incepe 2025 cu un ritm moderat de crestere, insa incertitudinile persista
16 Iun 07:00 | CRH: Prognoze moderat optimiste, bazate pe o cerere sustinuta prin investitii publice
13 Iun 07:00 | CEFIC: Industria chimica din Europa se confrunta cu un inceput dificil in 2025
12 Iun 07:00 | LINDAB raporteaza pentru T1 rezultate stabile pe o piata caracterizata de instabilitate
06 Iun 07:58 | KADRA: Investitii in modernizarea productiei si digitalizarea proceselor interne
05 Iun 12:37 | Leroy Merlin: 50% din cumparatorii de materiale de constructii isi renoveaza casele
03 Iun 10:18 | REHAU aniverseaza 30 de ani de business in Romania, in care a investit 20 mil. euro
26 Mai 10:52 | ASFOR: Industria lemnului are o contributie anuala de 3,5% la PIB
21 Mai 07:00 | SSAB: Livrarile de oteluri de inalta rezistenta si produse premium sunt la cote inalte
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA