Joi, 15 Mai 2025
RO EN

SIPEX a realizat o cifra de afaceri de 66,5 milioane lei, in trimestrul intai

SIPEX, unul dintre cei mai mari distribuitori de materiale si finisaje pentru constructii din Romania, listat la Bursa de Valori Bucuresti in piata AeRO (simbol bursier SPX), cu activitate de 28 de ani in acest domeniu, anunta rezultatele financiare pentru primul trimestru al anului 2025. Compania a inregistrat o cifra de afaceri de 66,5 milioane lei, in scadere usoara, cu 4% fata de aceeasi perioada a anului trecut (T1 2024: 69,3 milioane lei). Evolutia a fost influentata de stagnarea vanzarilor in luna martie, cauzata de conditii meteorologice dificile si schimbari bruste de temperatura, precum si de extinderea termenelor de plata in anumite proiecte din sectorul constructiilor. In acest context, compania a inregistrat o pierdere operationala de 1,2 milioane lei.
Irinel Gheorghe, CEO SIPEX: 
"Suntem constienti de provocarile actuale ale pietei, in special cele cauzate de lipsa predictibilitatii fiscale si de presiunile asupra costurilor operationale, dar suntem increzatori in strategia noastra pe termen lung. Piata constructiilor ramane un pilon esential al economiei nationale, iar compania noastra este pregatita sa valorifice oportunitatile. Ne propunem consolidarea pozitiei SIPEX in topul distribuitorilor de materiale de constructii, prin extinderea portofoliului de produse, dezvoltarea de parteneriate solide si cresterea eficientei operationale. Canalul B2B, care genereaza volume mari si aproximativ 44% din cifra de afaceri, ramane o prioritate strategica. Am lucrat cu partenerul nostru german Meffert AG, pentru care detinem licenta de exclusivitate, si vom promova noi pachete de produse dedicate segmentului B2B. Atentia noastra ramane centrata pe crestere sustenabila, inclusiv pe dezvoltarea unei unitati de productie de materiale pentru constructii.”
Vanzarile din canalele B2B si Retail care cumuleaza peste 99% din vanzari au inregistrat scaderi usoare in T1 2025, de 3%, respectiv 4%, comparativ cu primul trimestru al anului 2024, in timp ce Divizia Magazin & Online a inregistrat o crestere de peste 29%, sustinuta de functionalitatile noi integrate in platforma www.sipexcomenzi.ro si de extinderea aplicatiei mobile, care optimizeaza comenzile si timpii de livrare. 
Elemente cheie ale contului de profit si pierdere si ale bilantului pentru T1 2025 comparativ cu T1 2024:
• Veniturile din exploatare au atins 68 milioane lei (-3,8% vs T1 2024), reflectand presiuni asupra vanzarilor generate de factori externi precum conditiile meteo.
• Cheltuielile de exploatare s-au redus usor, la 69,2 milioane lei (-2,6% vs T1 2024). Desi costurile cu marfurile – reprezentand 83,4% din totalul cheltuielilor – s-au diminuat cu peste 5,5%, acest lucru nu a fost suficient pentru a compensa presiunile salariale si fiscale.
• Compania a inregistrat o pierdere bruta in T1 2025 in valoare de 1,2 milioane lei, rezultate influentat de scaderea vanzarilor (-4,3%), cresterea cheltuielilor cu personalul (+9,4%) ca urmare a alinierii la salariile din piata pentru a asigura retentia personalului si a prestatiilor externe (+26%).
• Pierderea neta inregistrata este de aproximativ 1,9 milioane lei. 
• Activele totale au ajuns la aproximativ 139 milioane lei, in crestere cu aproape 4%; 
• Datoriile totale se ridica la 54,5 milioane lei, in scadere cu aproximativ 15%.
Pentru anul 2025, SIPEX si-a bugetat venituri de peste 388 milioane lei si un profit net de 14 milioane lei, rezultate sustinute in principal de activitatea intensificata din trimestrele doi si trei, perioade in care sectorul constructiilor inregistreaza cel mai ridicat nivel de activitate. 
SIPEX opereaza cu un model de afaceri integrat, organizat in 3 linii de afaceri: vanzare si distributie de materiale si finisaje pentru constructii, prestari servicii (consultanta tehnica) si vanzare de produse finite colorate.
Distributia se realizeaza prin cele trei canale:
• Retailul traditional - magazine de diferite dimensiuni, cu exceptia celor DIY (Do It Yourself), cu vanzare prin agenti dedicati.
• Business to business (corporate) - societati de constructii, dezvoltatori, institutii de stat sau private, echipe de meseriasi si persoane fizice care construiesc in regie proprie sau isi renoveaza proprietatile. Din 2019 compania are un canal dedicat acestui segment, www.sipexcomenzi.ro, care are scopul de a simplifica procesul de vanzare catre partenerii existenti si de a reduce costurile operationale, prin oferirea unor facilitati self-service.
• Magazin online propriu - cu aplicatie de mobil, tableta si laptop. Aplicatia utilizata repartizeaza comenzile catre cele mai apropiate puncte de lucru, astfel incat livrarea sa se faca intr-un timp cat mai scurt.
Raportul detaliat cu rezultatele financiare preliminare il gasiti aici.

Din aceeasi categorie

13 Mai 12:29 | TERAPLAST: Crestere de 41% a cifrei de afaceri consolidate, in primul trimestru
13 Mai 07:00 | HOLCIM anunta vanzari stabilizate la 5,5 miliarde CHF pentru trimestrul intai 2025
09 Mai 07:00 | DOW are ca obiective flexibilitatea financiara si competitivitatea pe termen lung
08 Mai 15:50 | BOSCH a incheiat anul 2024 cu o cifra de afaceri de 90,3 miliarde euro la nivel de grup
08 Mai 14:08 | METIGLA: Investitii de 15 milioane euro si planuri de expansiune europeana
08 Mai 09:51 | Gebrüder Weiss Romania anunta o crestere de 20% pentru anul 2024, la 112 mil. euro
07 Mai 07:00 | SAINT-GOBAIN consemneaza inceputul redresarii pietei europene a constructiilor
05 Mai 07:00 | SGS raporteaza o crestere de 7,5% a cifrei de afaceri, pe baza achizitiilor sustinute
30 Apr 10:56 | BASF investeste intr-o noua fabrica de acid sulfuric pentru semiconductori
29 Apr 17:46 | METIGLA: 20% crestere a afacerilor in 2024 si planuri de investitii pe termen lung
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA