Duminică, 08 Iunie 2025
RO EN

Prohuman: Angajatii din IT sunt rezervati in decizia de a-si schimba locul de munca

Conform cercetarii „Atragerea candidatilor IT in anul 2023”, derulata de Prohuman impreuna cu BestJobs in perioada februarie-aprilie 2023, oferta salariala adecvata reuseste sa incline balanta in decizia de schimbare a jobului, in ciuda curentului de prudenta remarcat intre candidatii de profil.
Astfel, angajatii din industria IT sunt rezervati in decizia de a-si schimba locul de munca actual (aproximativ 1 din 3 nu se gandeste sa plece la alta companie), isi doresc o crestere salariala care sa tina cont de inflatie (peste 20% din salariul actual) si un program flexibil si beneficii extrasalariale. De asemenea, se asteapta sa creasca numarul de femei angajate in domeniul IT.
Compania specializata in HR Prohuman, parte a grupului cu acelasi nume care furnizeaza servicii de resurse umane in 7 tari europene, a anuntat in cadrul evenimentului RecruiTECH de pe 20 aprilie rezultatele cercetarii „Atragerea candidatilor IT in anul 2023”.
Proiectul a fost desfasurat in parteneriat cu BestJobs in perioada februarie-aprilie 2023, inregistrand un total de 267 de respondenti, angajati si freelancers in IT&C, inginerie, marketing, precum si in departamente IT ale companiilor din diverse domenii de activitate: BPO/SSC, Contabilitate / Financiar / Audit, Manufacturing, Productie, Retail, Entertainment, Banking, Servicii, Telecom.
Tendinta principala remarcata in urma centralizarii raspunsurilor obtinute se refera la retinerea candidatilor in a-si schimba jobul luand in considerare nivelul salarial in piata (28% dintre respondenti), precum si contraoferta de la locul actual de munca (23%), insa decizia poate fi decisiv influentata – conform a 46% dintre respondenti - de o crestere salariala de peste 20% oferita de o noua oportunitate profesionala.
Parerea audientei vizavi de adaptarea companiilor la cresterea inflatiei este impartita, cu 56% dintre respondenti care considera ca organizatiile nu au derulat acest proces de adaptare, in timp ce 40% au raspuns ca aceasta adaptare s-a tradus printr-o crestere salariala sau prin oferirea unui mix de cresteri salariale si extra beneficii.
Insa perceptia generala la nivelul angajatilor IT care au participat la realizarea acestei cercetari este legata de lipsa de vizibilitate referitor la planurile companiei cu care lucreaza, la imaginea de ansamblu a activitatii organizatiei. Astfel, 35% dintre respondenti nu stiu daca se anunta restructurari de personal IT in companie in acest an, iar 51% sunt de parere, din experienta personala, ca organizatia are planuri de crestere a numarului de angajati IT in 2023.
Un subiect asupra majoritatea audientei s-a pus de acord este beneficiul cel mai atractiv din punct de vedere profesional: posibilitatea unui program de lucru flexibil (39%). Acesta nu inseamna, neaparat, posibilitatea de a lucra in regim remote. La intrebarea „Care este motivatia cea mai mare in decizia de a accepta un job nou?”, sistemul de lucru remote a adunat doar 15% din raspunsuri, vizavi de beneficiile salariale, in proportie de 46%.
In schimb, in ipoteza acordarii de beneficii la locul actual de munca, preferinta pentru programul de lucru flexibil (39%) s-a clasat cu mult inaintea altor optiuni precum programele de invatare si dezvoltare, voucherele de vacanta, plan de investitii in actiunile companiei sau activitati pentru wellbeing.
Un aspect extrem de imbucurator este cresterea numarului de angajati de gen feminin cu expertiza IT din companii, aproape o treime dintre respondenti (31%) fiind de parere ca intre 20% si 40% dintre membrii echipei sunt femei, iar 23% au optat pentru raspunsul „intre 40% si 60%”.
„Zona IT a castigat tot mai mult teren in activitatea noastra, astfel incat am considerat ca fiind necesar studierea cu regularitate a acestui domeniu. Nevoile si dorintele candidatilor vazute cu o asemenea claritate ii ajuta pe recrutori sa rezolve mai eficient acest puzzle al plasarii fortei de munca IT intr-o piata in crestere accelerata, atat ca dimensiune, cat si ca cerinte de o parte si de cealalta. Iar gratie desfasurarii acestui studiu in parteneriat cu BestJobs, care a fost intotdeauna unul important pentru serviciile pe care Prohuman le ofera, am reusit sa obtinem o centralizare a unor date foarte relevante despre situatia actuala din zona IT” – Razvan Zglobiu, Head of Sales and Talent Acquisition, Prohuman APT.
 
Recomandari pentru specialistii HR pentru recrutarea si retinerea candidatilor IT potriviti
Totodata, Prohuman ofera specialistilor in HR o serie de recomandari pentru eficientizarea procesului de recrutare pe baza profilului candidatului IT conturat prin aceasta cercetare:
- Dezvoltarea programului de recomandari interne si a sectiunii Cariere/Joburi din website-ul companiei;
- Construirea unui brand puternic de angajator care sa aduca mereu compania in vizorul candidatilor aflati in prospectie pe piata;
- Prezenta activa a recrutorilor in comunitatile online;
- Derularea unor procese de recrutare rapide si scurte;
- Crearea unei relatii de incredere si comunicare cat mai transparenta cu candidatul.
In ceea ce priveste procesul de retentie a angajatilor, Prohuman recomanda organizatiilor sa se adapteze la piata IT locala si la nevoia de flexibilitate in program a specialistilor, totodata validandu-le specific interesul pentru contraoferta de la locul actual de munca versus noua oportunitate propusa. De asemenea, departamentele HR din companii ar trebui sa identifice extra beneficiile potrivite specialistilor IT, beneficii care sa compenseze faptul ca ajustarile salariale nu pot fi neaparat in linie cu asteptarile candidatilor/angajatilor.
Nu in cele din urma, accesul la tehnologii inovative si promovarea corespunzatoare a acestora, pentru ca informatia sa ajunga la angajatii si candidatii IT, este o alta recomandare foarte importanta pe care Prohuman o face companiilor.
Cateva cifre despre profilul angajatilor care au participat la cercetarea „Atragerea candidatilor IT in anul 2023” derulata de Prohuman in parteneriat cu BestJobs:
- 46% lucreaza in companii cu peste 500 de angajati sau colaboratori;
- 54% isi desfasoara activitatea in sistem hibrid;
- 53% sunt angajati in companii cu sediul in Bucuresti, urmati de 17% in Cluj, iar 30% in alte orase ale tarii sau peste hotare: Brasov, Iasi, Suceava, Craiova, Londra, Bratislava, Geneva;
In ce priveste experienta in domeniu, majoritatea respondentilor (28%) activeaza pe pozitii Senior (5-10 ani), urmati de cei din zona Middle (2-5 ani) in proportie de 26%, din zona Entry (sub 2 ani de experienta) si, respectiv, Executive (peste 10 ani de experienta) cu 23% fiecare.

Din aceeasi categorie

03 Iun 07:00 | NEMETSCHEK: Presiunea pe digitalizare va creste accelerat pe fondul crizelor actuale
29 Mai 17:22 | InfoCons si DNSC anunta un parteneriat strategic in domeniul securitatii cibernetice
29 Mai 11:02 | Arctic Stream & Eximprod lanseaza Cyber Arena, pentru pregatirea in cybersecurity
29 Mai 07:00 | MICROSOFT anunta o cifra de afaceri de peste 70 miliarde euro in trimestrul intai
27 Mai 09:20 | Legislatia impune monitorizarea comportarii constructiilor, cu exceptia cladirilor mici
26 Mai 12:44 | APMGS sustine dialogul intre profesionisti, industrie, autoritati si mediul academic
26 Mai 12:17 | INS: Cifra de afaceri din sectorul IT B2B continua sa scada la inceputul anului 2025
21 Mai 12:48 | Todays: Comertul electronic cu bunuri si servicii a crescut la 11,7 mld. euro in 2024
20 Mai 13:56 | Schneider Electric: Solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
20 Mai 12:33 | Ministerul Culturii digitalizeaza patrimoniul cultural, prin proiectul ePatrimoniu
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA