Sâmbătă, 15 Noiembrie 2025
RO EN

SearchAds: Interesul pentru AI a crescut semnificativ in ultimele 6 luni

Intr-o analiza a perioadei ianuarie 2020 - martie 2023, SearchAds, agentie de marketing online, a monitorizat evolutia interesului pentru Inteligenta Artificiala in Romania si a identificat o crestere exponentiala a explorarii si utilizarii acestui domeniu. Cuvinte cheie precum "chat GPT" sau "Open AI", care nu inregistrasera nicio cautare la inceputul perioadei analizate, au explodat in popularitate in decembrie 2022, ajungand la un volum de cautari de 500.000.
„Aparitia Inteligentei Artificiale a dus la o revolutie in marketingul online, atat pentru companiile mari, cat si pentru cele mici. Prin intermediul acestei tehnologii, acestea pot sa anticipeze si sa raspunda nevoilor si preferintelor utilizatorilor intr-un mod mai precis si mai eficient ca oricand. Credem ca intr-un viitor apropiat Inteligenta Artificiala va schimba radical comportamentul utilizatorilor de internet, iar bugetele de publicitate vor fi directionate tot mai mult catre aceasta zona in ascensiune”, a declarat Paul Smarandache, managing partner Search Ads.
La inceputul perioadei analizate, in ianuarie 2020, numarul lunar de cautari pe Google pentru termeni precum AI, Artificial Intelligence si Inteligenta Artificiala erau in jur de 9000, iar termenii chat GPT si OpenAI nu atrageau nicio cautare. Pana in noiembrie 2022, volumul de cautari a ramas relativ constant, cu cresteri minore lunare. Cu toate acestea, in decembrie acelasi an, au inceput sa apara cautari si pentru termenii chat GPT si OpenAI, iar volumul acestora a explodat, ajungand la 500.000 de cautari.
In prezent, observam o crestere continua, cu aproximativ 1,5 milioane de cautari lunare pentru aceste cuvinte cheie, iar tendinta este in continua ascensiune. Termenul cel mai cautat este chat GPT, cu aproximativ 1,3 milioane de cautari in luna martie. In acelasi interval, chatbotul Google bazat pe AI, cunoscut sub numele de Bard, a inregistrat doar 8.300 de cautari, ce reprezinta doar 0.6% din numarul total de cautari inregistrate pentru chat GPT. Un alt instrument de Inteligenta Artificiala cautat de utilizatorii romani este Midjourney, cu 33.000 de cautari in luna precedenta, o solutie care genereaza imagini pe baza datelor introduse de utilizator.
In domeniul marketingului online, atat Google, cat si Meta (fosta Facebook) utilizeaza deja AI pentru a anticipa preferintele si intentiile utilizatorilor, identificand momentul potrivit pentru a achizitiona un produs si determinand mesajele care ar putea stimula o reactie pozitiva si o achizitie. In plus, botii conversationali sunt din ce in ce mai utilizati in agentii pentru a crea mesaje optimizate orientate spre vanzare, pentru a analiza informatiile din campanii si a lua decizii, instrument folosit si in cadrul SearchAds.
Potrivit reprezentantilor companiei, explozia Inteligentei Artificiale in Romania a generat o schimbare semnificativa in comportamentul utilizatorilor de internet si in strategiile de marketing online, iar companiile inteleg importanta adaptarii la aceasta tendinta si investesc in tehnologii AI pentru a-si imbunatati performanta si a obtine avantaje competitive.

Din aceeasi categorie

13 Noi 06:27 | Digitalizarea in constructii - De la lipsa de control la management in timp real
12 Noi 06:00 | SAP anunta vânzări în urcare cu 22% și profit majorat cu 14% în trimestrul al treilea
11 Noi 11:49 | HumAInity: Romania are o crestere de 20% in digitalizarea administratiei, in 2025
07 Noi 10:50 | Centrele de servicii partajate, solutia pentru o administratie publica mai eficienta
06 Noi 10:09 | ARCTIC STREAM: Afaceri de aproape 13 milioane euro in primele 9 luni din 2025
05 Noi 10:56 | REVEAL: Revolutia AI va fi o realitate in urmatorii 5-10 ani si va schimba lumea
03 Noi 15:33 | Leviatan Design, la INTERGEO: locul in care tehnologiile schimba regulile jocului
03 Noi 06:29 | Digitalizarea in constructii: intre reglementari, competente digitale si colaborare
31 Oct 12:51 | APMGS: Rol major al proiectantului la monitorizarea structurala si geotehnica
30 Oct 06:00 | M+M inregistreaza cresteri semnificative in marje si profitabilitate in trimestrul trei
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA