Sâmbătă, 31 Mai 2025
RO EN

Todays: Comertul electronic cu bunuri si servicii a crescut la 11,7 mld. euro in 2024

Comertul electronic romanesc de bunuri si servicii a crescut in 2024 de la 10,6 miliarde de euro la 11,7 miliarde, iar pentru anul acesta estimarile sunt de 13 miliarde de euro. Desi se lupta cu giganti precum Shein, Temu sau Trendyol, brandurile locale pot sa concureze cu succes cu acestia daca isi valorifica avantajele competitive si utilizeaza eficient social media si tehnologii AI pentru a-si intelege mai bine clientii, considera specialistii de la Todays.
"Anul trecut piata de e-commerce locala a crescut cu peste 10% impulsionata de cresterea salariului minim (+24%), extinderea infrastructurii logistice si digitale si adoptia accelerata a tehnologiilor, precum AI si chatbotii. Romanii au cautat convenienta, livrari rapide si optiuni de plata variate, iar brandurile care au intuit aceste nevoi au crescut constant. Serviciile online (bilete, ridesharing, rezervari etc.), produsele de beauty si ingrijire personala, dar si articolele sportive si de sanatate au depasit segmentele traditionale. Trendul e clar – cumparatorul migreaza spre produse cu utilitate directa si disponibilitate rapida. Nu mai vinde doar cine «are pret», ci si cine stie sa respecte timpul clientului”, declara Marius Lazarescu, fondator si director strategic de publicitate online Todays.
Datele Institutului National de Statistica arata ca, anul trecut, peste 73% dintre utilizatorii de internet din Romania au cumparat online si ca diferenta urban-rural se estompeaza. In aceste conditii, timpul de livrare si returul facil devin criterii de selectie tot mai importante, in detrimentul pretului.
Astfel, desi se confrunta cu giganti precum Shein, Temu sau Trendyol, care vin cu preturi agresive si volume uriase, jucatori locali pot valorifica avantajele vitezei de livrare, serviciul post-vanzare si cunoasterea buna a pietei. „Brandurile locale se pot diferentia prin UX, livrare ultra-rapida, servicii post-vanzare impecabile, nisare si continut localizat. Nu castiga cine are cel mai mare buget, ci cine are cel mai bun control asupra cifrelor, clientului si canalelor de vanzare”, explica Lazarescu.
 
AI-ul sustine strategiile de crestere
Specialistul apreciaza ca, in acest context, social media influenteaza din ce in ce mai mult decizia de achizitie, iar clipurile video scurte domina funnel-ul de inspiratie. In opinia sa, acest lucru va duce la cresterea cererii de continut video si product storytelling cu functii directe de conversie, migrarea masiva catre campaniile omnichannel si comert social (live shopping), precum si la eforturi de optimizare a eficientei operationale prin SaaS.
O alta componenta importanta este reprezentata de adoptarea noilor tehnologii. „Inteligenta artificiala este deja «coloana vertebrala» a strategiilor de crestere pentru ca ofera targetare predictiva, recomandari dinamice si suport prin chatbot. Vedem o diferenta clara intre conturile cu AI embedded si cele care ignora aceste unelte. AI-ul nu inseamna doar automatizare, ci viteza si relevanta”, precizeaza reprezentantul Todays.
 
Piata va creste cu 10%
Marius Lazarescu estimeaza ca, anul acesta, piata de comert online din Romania va creste cu 10%, pana la 13 miliarde de euro, si ca, desi presiunea pe bugetele consumatorilor va fi mai mare, consumul digital va continua sa se consolideze, alimentat de comoditate, tehnologie si experiente de brand.
"Vom vedea o piata mai disciplinata financiar, dar si mai inovatoare. Cei care stiu sa construiasca brand in jurul unui customer experience coerent vor rezista. In prezent, clientii cumpara mai des, mai informat, iar brandurile cu un funnel digital bine dezvoltat vor domina. Solutiile sunt deja la indemana: o experienta digitala fara frictiuni, livrare in timp scurt si servicii de suport clienti care anticipeaza problemele, nu doar le rezolva. Jucatorii locali trebuie sa construiasca nise clare, sa comunice autentic si sa foloseasca AI-ul pentru a intelege mai bine clientii. Nu este despre bugete mari, ci despre precizie: cine isi cunoaste cifrele si clientul controleaza jocul”, concluzioneaza specialistul.
Agentia Todays a contribuit direct la strategii de scalare pentru clienti care au trecut de la 2 la 8 milioane de euro intre 2021-2025. Pentru a sustine dezvoltarea acestora, agentia propune abordari hibride D2C (Direct-to-Consumer) prin marketplace-uri si continut creativ local.

Din aceeasi categorie

29 Mai 07:00 | MICROSOFT anunta o cifra de afaceri de peste 70 miliarde euro in trimestrul intai
26 Mai 12:44 | APMGS sustine dialogul intre profesionisti, industrie, autoritati si mediul academic
26 Mai 12:17 | INS: Cifra de afaceri din sectorul IT B2B continua sa scada la inceputul anului 2025
20 Mai 13:56 | Schneider Electric: Solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
20 Mai 12:33 | Ministerul Culturii digitalizeaza patrimoniul cultural, prin proiectul ePatrimoniu
19 Mai 16:15 | ICI Bucuresti: Romania exploreaza oportunitatea de a dezvolta un AI Factory national
15 Mai 11:37 | Arctic Stream: Provocari la final de T1, dar optimism pentru atingerea bugetului anual
12 Mai 12:14 | Concelex implementeaza solutia de semnatura electronica calificata certSIGN
12 Mai 07:00 | M+M obtine rezultate financiare conform asteptarilor si are perspective optimiste
08 Mai 07:17 | #SpitaleSigure, o initiativa binevenita de constientizare a riscurilor in constructii
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA