Luni, 03 Noiembrie 2025
RO EN

AKTOR: TBM-urile au sapat peste 5 km din tunelul feroviar de pe CF Apata-Cata

Ministrul Transporturilor si Infrastructurii, domnul Ciprian Constantin Serban, si Directorul General al CFR SA, domnul Ion Simu-Alexandru, au vizitat miercuri, 15 octombrie, portalul de la Homorod, din Subsectiunea 2: Apata-Cata a tronsonului de cale ferata Brasov-Sighisoara.
Dupa vizita de la Mureni din cadrul Subsectiunii 3 a aceluiasi tronson, Ministrul si Directorul General CFR SA au vizitat portalul de la Homorod din cadrul Subsectiunii 2, unde au putut vedea progresul TBM-urilor Alexandra si Konstantina, care foreaza doua tuneluri gemene cu o lungime de 5,1 km fiecare, intre Racos si Homorod. Alaturi de acestea, alte doua ”cartite”, Eleni si Varvara, foreaza alte doua tuneluri gemene, cu o lungime de 6,9 km fiecare, intre Racos si Ormenis.
In cadrul vizitei, oficialii au discutat cu echipa de proiect despre lucrarile in curs, etapele urmatoare de executie, si masurile implementate pentru mentinerea celor mai inalte standarde de calitate. Domnul Ministru Ciprian Serban a subliniat importanta strategica a acestui tronson, care va permite finalizarea unuia dintre cele mai dificile segmente de infrastructura feroviara din tara, si a evidentiat necesitatea unei cooperari continue intre constructor, consultant si beneficiar pentru atingerea tuturor obiectivelor. Totodata, Ministrul a apreciat nivelul de mobilizare din teren si utilizarea tehnologiilor moderne, inclusiv a celor patru echipamente TBM care lucreaza simultan, care reprezinta o premiera in proiectele feroviare din tara.
 
 
Cele mai mari TBM-uri existente in Romania au depasit pragul de 5,100 de metri de tunel forat, cel mai avansat fiind TBM 1 (Eleni) cu peste 2,500 metri executati. Cu o viteza medie de aproximativ 10 metri pe zi, finalizarea celor patru tuneluri este estimata pentru decembrie 2026.
Subsectiunea 2 Apata-Cata face parte din proiectul de reabilitare a liniei de cale ferata Brasov-Simeria, parte a Coridorului Rin-Dunare, pentru circulatie cu viteza maxima de 160 km/h, tronson Brasov-Sighisoara. Proiectul este cofinantat de Uniunea Europeana, iar contractul a fost semnat de catre Compania Nationala de Cai Ferate (CFR SA) cu asocierea RailWorks (AKTOR SA – Alstom Transport SA – Compania Arcada).

Din aceeasi categorie

30 Oct 14:28 | DEPUNERE documentatie de emitere Certificat de Urbanism pentru A13 Brasov-Bacau
30 Oct 14:33 | UMB semneaza contracte de executie pentru A8 Grinties-Pipirig si DEx Focsani-Braila
30 Oct 11:52 | Planseul Unirii: Betonare planseu peste Dambovita si extindere organizare de santier
30 Oct 08:07 | A13 Brasov-Bacau: Traseu optimizat, cu tunel la Lempes si noi noduri rutiere
24 Oct 15:48 | FIRME mari de constructii liciteaza intretinere drumuri de 55 mil. euro din Suceava
24 Oct 14:11 | PORR Construct depaseste 80% progres fizic pe Sectiunea 4 a Autostrazii Sibiu-Pitesti
23 Oct 10:23 | BRASOV: Lucrarile de apa si drumuri din Tara Fagarasului, corelate pentru eficienta
22 Oct 14:53 | CONSTRUCTII ERBASU construieste legatura rutiera Satu Mare - Frontiera cu Ungaria
20 Oct 12:58 | TECNIC a furnizat servicii de supervizare la lotul 2 (Mizil-Buzau), A7 Ploiesti-Buzau
17 Oct 17:36 | LICITATIE de 119 milioane euro pentru constructia Variantei de ocolire Vaslui
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA