Luni, 22 Decembrie 2025
RO EN

ALSIM Alarko si MAKYOL ating 25% nivel general de executie la linia de metrou M6

Lucrarile la magistrala 6 a metroului din Bucuresti (M6), pe sectiunea 1 Mai - Tokyo, au ajuns la un stadiu fizic de 25% la finalul lunii ianuarie 2025, potrivit unui anunt al asocierii de constructori Alsim Alarko - Makyol, din Turcia, antreprenorul general al proiectului. Lucrarile la statii si tuneluri inainteaza in ritm sustinut, anunta constructorii.
"Productia de segmente de tunel, care este deosebit de critica pentru structura tunelului, a atins nivelul de 39% si progreseaza in conformitate cu programul planificat. Continuarea eficienta a proceselor de productie permite ca ansamblurile segmentelor sa fie realizate fara probleme dupa operatiunile de excavare a TBM. In zona sapaturii statiei Tokyo, care este unul dintre cele mai importante puncte ale proiectului, productiile de beton armat au luat amploare. Lucrarile de infrastructura necesare pentru descarcarea utilajelor TBM in aceasta zona sunt realizate cu meticulozitate", au transmis reprezentantii asocierii Alsim Alarko - Makyol.
Sectiunea sud (Lotul 1.1) reprezinta sectiunea cuprinsa intre statiile 1 Mai (existenta) - Tokyo si are un traseu de 6,6 km. Pe langa statia 1 Mai (existenta), Lotul 1.1 cuprinde sase statii: Pajura, Expozitiei, Piata Montreal, Gara Baneasa, Aeroport Baneasa si Tokyo. Contractul de executie semnat cu asocierea Alsim Alarko - Makyol are valoarea de 1,2 miliarde lei (fara TVA). Lucrarile de constructii au indeput in decembrie 2023.
 
 
Magistrala 6 vizeaza extinderea retelei de metrou din statia 1 Mai (de pe Magistrala 4) pana la Aeroportul International Henri Coanda - Otopeni si va avea un traseu de 14,2 km (integral in subteran) si 12 statii: 1 Mai (existenta), Pajura, Expozitiei, Piata Montreal, Gara Baneasa, Aeroport Baneasa, Tokyo, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Bratianu, Aeroport Henri Coanda.
La inceputul acestui an a fost emis Ordinul de incepere a lucrarilor si pentru statia Ion I.C. Bratianu, de pe Sectiunea nord (Lotul 1.2, Tokyo - Aeroportul Otopeni). Echipele de specialisti ale constructorului desemnat, asocierea Gülermak Ağir Sanayi Insaat ve Taahhüt AS - Somet SA, au demarat activitatile pregatitoare, lucrarile de organizare a santierului si primele etape de constructie. Sectiunea nord reprezinta segmentul cuprins intre statiile Tokyo si Aeroportul Otopeni, are un traseu de 7,6 km si va cuprinde sase statii noi: Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Bratianu si Aeroportul Otopeni.
Proiectarea si serviciile de supervizare a santierelor, in cazul ambelor loturi, sunt asigurate de consortiul international Padeco Co., Oriental Consultants Global Co., Ltd. si Metroul SA.
Proiectul Magistralei 6 beneficiaza de finantare de la bugetul de stat si fonduri externe rambursabile, printr-un credit extern JICA (Japan International Cooperation Agency).
 

Din aceeasi categorie

Succes pentru STRABAG si ARL: deschidere de trafic pe Pasajul Italsofa, Baia Mare
Autostrada A8: IRD Engineering, contract de supervizare pentru Lot 1D Joseni-Ditrau
PORR: Turnarea betonului rutier in tuneluri, finalizata pe Autostrada A1 Sibiu-Pitesti
Danlin XXL si Intertranscom vor construi cu 5,17 miliarde lei DX Bacau-Piatra Neamt
MAPA si CENGIZ au investit 15 mil. euro in fabrica de confectii metalice din Sibiu
IC ICTAS si ROTARY semneaza contract de modernizare CF Craiova-Caransebes, Lot 6
Drumul de mare viteza Bucuresti-Giurgiu: ACTIV Proiectare si EMAY incep proiectarea
Extinderea magistralei M4: A fost semnat ordin de incepere a lucrarilor pentru Lotul 1
Asociatia Romana de Tuneluri (ART) a fost relansata cu aprobarea noului Statut
Autostrada Unirii A8: Contracte semnate pentru loturile 1C si 1D (47 km noi)
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA