Sâmbătă, 02 August 2025
RO EN

BOG’ART, Concelex, UTI si TIAB vor continua in 2025 lucrarile la Prelungirea Ghencea

A fost emisa Autorizatia de Construire pentru executia lucrarilor de largire la 4 benzi a Prelungirii Ghencea, intre Cartierul Latin (str. Maracineni) si Pasajul Domnesti, iar in perioada urmatoare vor incepe lucrarile, a transmis Irinel Ionel Scriosteanu, secretar de stat in cadrul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii (MTI). Valoarea investitiei este de aproape 42 milioane de lei (fara TVA), urmand a fi realizate inclusiv trotuarele pe ambele parti ale drumului, cu latimea de 3 m si piste de biciclete cu latimea de 1,5 m. De asemenea, va fi modernizat sistemul de iluminat, va fi realizat sistemul de canalizare pluviala, si vor fi amenajate doua statii de autobuz, o zona mediana 2 x 4 m, pentru dezvoltarea ulterioara cu cale dubla de tramvai printr-o investitie viitoare a Primariei Municipiului Bucuresti, precum si intersectii semaforizate, la intersectiile cu accestul in Cartierul Latin (km 4+710), alte accese (km 4+850) si o trecere de pietoni (km 5+220).
"Va reamintesc faptul ca dupa finalizarea Pasajului Domnesti, dat fiind ca lucrarile Primariei Capitalei nu prevedeau si acest lot si ar fi fost o discontinuitate intre pasaj si acestea, ne-am asumat suplimentar si realizarea acestui tronson, pentru a sprijini si a avea la final proiectele integrate", a precizat Irinel Ionel Scriosteanu. 
 
 
Aceste lucrari reprezinta prima etapa a proiectului major de finalizare a Penetratiei Prelungirea Ghencea - Domnesti si Supralargirea Bulevardului Ghencea, intre str. Brasov si Terminal Tramvai 41. 
Antreprenor general este asocierea Bog’Art - Concelex, dar din echipa de proiect mai fac parte, ca subcontractanti, si companiile UTI Construction And Facility Management, TIAB, Urban Profile Grele, 3TI Progetti Italia - Ingegneria Integrata SPA, Protelco, Eurocerad International, We Project Engineering, Steerforth Consult, Altimate, Muzeul National de Istorie a Romaniei, Vertatel International, Schindler Romania, Swietelsky Construct si Alpenside.
Primaria Municipiului Bucuresti a decis, in conformitate cu specificatiile din caietul de sarcini, impartirea proiectului in mai multe tronsoane de lucrari:
  • Tronson I: terminal tramvai 41 - Str. Brasov (km 0+000 - km 1+035);
  • Tronson II: Str. Brasov - Str. Raul Doamnei (km 1+035 - km 1+700);
  • Tronson III: Str. Raul Doamnei - Str. Valea Oltului (km 1+700 - km 2+650);
  • Tronson IV: Str. Valea Oltului - Str. Maracineni (km 2+650 - km 4+200);
  • Tronson V - obiect lucrari Park&Ride si bazine de retentie;
  • Tronson VI - lucrari de tramvai (km 0+000-km 6+120).
Proiectul prevede, astfel, largirea la 4 benzi a Bd. Prelungirea Ghencea, intre Strada Brasov si Centura Bucuresti, amenajarea unei piste de biciclete si a trotuarelor, realizarea unei cai duble de tramvai, modernizarea sistemului de iluminat si a retelei de apa si canalizare, largirea la 4 benzi si pastrarea liniei de tramvai existente pe Bd. Ghencea, pana la capatul liniei 41.
 
 
De asemenea, proiectul include si constructia unui nod intermodal cu parcare supraetajata, la capatul Bd. Prelungirea Ghencea, in zona nodului rutier Domnesti, care va include o legatura pietonala intre peronul de cale ferata si Nodul intermodal, capatul liniei de tramvai, o parcare supraterana si un terminal RATB ce se va realiza in zona cuprinsa intre Prelungirea Ghencea, Cimitir si calea ferata situata de-a lungul Liniei de Centura. Parcarea de tip "park and ride" (P+2E) propusa in nodul intermodal de la Pasajul Domnesti este destinata in special masinilor care vin din zona limitrofa, oamenii avand ulterior o legatura directa cu transportul public care va sosi la intervale scurte de timp. Cladirea va avea o suprafata desfasurata totala de circa 20.000 mp si o capacitate de circa 500 de locuri. Proiectantul noului nod intermodal si al parcarii de tip "park and ride" este Compania Municipala Dezvoltare Durabila Bucuresti SA.
Valoarea totala a contractului de lucrari este de 386,5 milioane de lei (fara TVA) si are o perioada de executie de 28 de luni. 

Din aceeasi categorie

23 Iul 07:38 | Infrastructura sub presiune: Proiecte multe, bani putini, viitor incert
22 Iul 07:23 | CNIR: Va fi necesara diversificarea surselor de finantare a proiectelor europene
15 Iul 16:09 | METROUL, TTL si METRANS vor sa realizeze SF al trenului metropolitan Brasov
15 Iul 16:27 | CNAB a receptionat lucrari de modernizare realizate de PORR la Aeroportul Otopeni
14 Iul 14:26 | IBB-HIB Romania construieste cu 70 milioane euro noua Varianta Ocolitoare Giurgiu
11 Iul 16:09 | PORR Construct intensifica lucrarile de modernizare sistem rutier din Bd Expozitiei
11 Iul 13:00 | UTILAJELE de sapare de la Magistrala M6 au depasit primii 500 de metri de tunel
11 Iul 13:48 | CON-A a contribuit cu lucrari de arta la DEx4, conexiunea A3 si DN1 (Tureni, Cluj)
10 Iul 18:02 | BOG’ART si VIAROM liciteaza lucrari de 145 mil. euro la Centura Targoviste, Inel 2
10 Iul 17:57 | INTERES major pentru realizarea SF a podului de mobilitate militara Giurgiu-Ruse 2
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA