Marți, 04 Noiembrie 2025
RO EN

Toate cele 4 TBM-uri AKTOR au intrat in munte, pe CF Brasov - Sighisoara

Compania Aktor foreaza doua perechi de tuneluri pe subsectiunea 2 Apata – Cata a caii ferate Brasov – Sighisoara folosind patru masini de forat (TBM, de la Tunnel Boring Machines), care au intrat toate in colinele din jurul localitatii Racos, doua inspre Ormenis si celelalte doua inspre Homorod. 
La finalul lunii ianuarie 2025, TBM 3 – Alexandra, care a inceput forajul la jumatatea lunii octombrie 2024, a forat deja 123 de metri si a instalat 87 de inele din prefabricate de beton, care formeaza profilul rotund al tunelurilor. TBM 4 – Konstantina a pornit forajul la mijlocul lunii decembrie 2024 si a sapat la randul sau 201 metri in adancul muntelui, instaland 104 de inele din prefabricate de beton. Ambele sunt intrate complet in munte. 
Cele doua TBM-uri vor fora o pereche de tuneluri cu lungimea de 5,1 km in directia localitatii Homorod. Aceasta este pereche nordica de tuneluri pe care Aktor le construieste pe acest segment de cale ferata, si care continua perechea de tuneluri sudice Ormenis, cu lungimea de 6,9 km, pe care TBM 1 Varvara si TBM 2 Eleni au inceput sa le foreze in primavara anului trecut. In ciuda diverselor provocari neprevazute din teren, cele doua masini de forat au intrat adanc in munte, in directia Apata. Eleni a pornit la inceputul lunii martie 2024 si este acum la o adancime de 1,15 km, iar Varvara a pornit la finalul lunii mai 2024 si a forat deja 0,76 km. 
 
 
Peste 200 de subcontractori si furnizori romani de servicii, echipamente si subansamble sunt implicati in modernizarea caii ferate pe subsectiunea 2 a liniei Brasov – Sighisoara, contribuind cu tot ceea ce este necesar, de la materiale de constructii esentiale precum prefabricate din beton, structuri metalice, carcase de piloti, agregate pentru terasamente si solutii de hidroizolatie, la servicii specializate, inclusiv studii geotehnice, lucrari de semnalizare si electrificare, incercari si analize de laborator, precum si proiectare si monitorizare a mediului. Acestia joaca un rol cheie in implementarea proiectului, expertii AKTOR asigurandu-se de calitatea livrarilor lor.
Subsectiunea 2 Apata-Cata face parte din proiectul de reabilitare a liniei de cale ferata Brasov-Simeria, parte a Coridorului Rin-Dunare, pentru circulatie cu viteza maxima de 160 km/h, tronson Brasov-Sighisoara. Proiectul este cofinantat de Uniunea Europeana, iar contractul a fost semnat de Compania Nationala de Cai Ferate (CFR SA) cu consortiul AKTOR SA – Alstom Transport SA – Compania Arcada. 
 

Din aceeasi categorie

30 Oct 14:28 | DEPUNERE documentatie de emitere Certificat de Urbanism pentru A13 Brasov-Bacau
30 Oct 14:33 | UMB semneaza contracte de executie pentru A8 Grinties-Pipirig si DEx Focsani-Braila
30 Oct 11:52 | Planseul Unirii: Betonare planseu peste Dambovita si extindere organizare de santier
30 Oct 08:07 | A13 Brasov-Bacau: Traseu optimizat, cu tunel la Lempes si noi noduri rutiere
24 Oct 15:48 | FIRME mari de constructii liciteaza intretinere drumuri de 55 mil. euro din Suceava
24 Oct 14:11 | PORR Construct depaseste 80% progres fizic pe Sectiunea 4 a Autostrazii Sibiu-Pitesti
23 Oct 10:23 | BRASOV: Lucrarile de apa si drumuri din Tara Fagarasului, corelate pentru eficienta
22 Oct 14:53 | CONSTRUCTII ERBASU construieste legatura rutiera Satu Mare - Frontiera cu Ungaria
20 Oct 12:58 | TECNIC a furnizat servicii de supervizare la lotul 2 (Mizil-Buzau), A7 Ploiesti-Buzau
17 Oct 17:36 | LICITATIE de 119 milioane euro pentru constructia Variantei de ocolire Vaslui
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA