Miercuri, 17 Septembrie 2025
RO EN

ANALIZA: Comenzile online sunt in scadere; probleme cu stocurile si furnizorii

Pe fondul inflatiei ridicate, 75% dintre retailerii online din Romania au ca obiectiv principal de business extinderea gamelor de produse, pentru a raspunde nevoilor consumatorilor, pentru a satisface dorinta pentru diversitate a clientilor si pentru a creste vanzarile, potrivit unei analize realizate de Limitless Agency, una dintre cele mai mari agentii de marketing digital de pe piata locala.
Totodata, pentru a inregistra cresteri in business si pentru a tine pasul cu tendintele din piata, afacerile din industria de ecommerce au in plan si investitii in automatizarea unor procese de business (10%), cresterea cotei de piata (7%) si optimizarea strategiei si a bugetelor de promovare (7%) pana la finalul anului.
“Pe o piata care creste intr-un ritm accelerat, cum este cea de ecommerce, investitiile continue in dezvoltarea propriului magazin online trebuie sa fie preocuparea principala a oricarui antreprenor. Intr-un context in care si concurenta este tot mai stransa, iar consumatorii sunt tot mai exigenti, pe langa diversificarea gamei de produse si implementarea unor automatizari care sa simplifice procesul de lucru, retailerii online investesc tot mai mult in campanii de promovare online, in special Google Shopping Ads, Display Ads, Search Ads, dar si Facebook Ads. La Limitless folosim tehnologii avansate pentru promovarea produselor, cu o rata de conversie ridicata si o crestere rapida a vanzarilor si a profitului clientilor”, declara Daniel Slavenie, CEO & Partner Limitless Agency.
In acelasi timp, potrivit analizei Limitless Agency, retailerii online semnaleaza cateva provocari principale la nivel de business, printre care scaderea numarului de comenzi si vanzari slabe (30%), concurenta mare (20%), probleme cu stocurile si furnizorii (16%), lipsa de predictibilitate (11%) si cresterea cheltuielilor (8%).
In plus, retailerii online raporteaza ca piata de ecommerce se confrunta cu cateva probleme, in special concurenta externa crescuta si piata suprasaturata (40%), dar si practici neloiale, probleme privind livrarile comenzilor si lipsa de personal calificat.
Analiza Limitless Agency mai arata ca jucatorii din piata de ecommerce se arata ingrijorati de inflatia ridicata (35%), impredictibilitate in business (20%), cresterea taxelor si instabilitatea fiscala (15%) si asigurarea cashflow-ului (10%).
Totusi, piata de ecommerce din Romania se afla pe o tendinta ascendenta, romanii facand achizitii online de peste 180 de milioane de euro in primul trimestru, potrivit datelor Limitless Agency. In plus, potrivit INS, consumul privat a crescut accelerat, cu 7,3%, in martie 2023, sustinut de cresterea vanzarilor de articole de imbracaminte si incaltaminte si de produse alimentare.

Din aceeasi categorie

09 Sep 09:30 | HORVATH: Lipsa integrarii IT cu finantele genereaza risipa si oportunitati ratate
29 Aug 07:00 | NEMETSCHEK: Principalul motor de crestere este sustinut din abonamente si SaaS
28 Aug 11:35 | Vertiv achizitioneaza liderul in software de AI Generativa, Waylay NV
28 Aug 11:11 | Arctic Stream incheie primul semestru din 2025 cu afaceri de 30,41 milioane lei
25 Aug 12:31 | BIM Sprint: Ce clarificari trebuie sa ceri daca exista cerinte privind livrarea BIM
22 Aug 07:00 | MICROSOFT raporteaza afaceri de aproape 282 miliarde USD pentru anul fiscal 2025
21 Aug 07:26 | buildingSMART & CNIR: Cerinte BIM pentru drumul de mare viteza Bucuresti-Giurgiu
13 Aug 12:45 | Bitdefender: Hackeri pro-rusi ataca infrastructuri critice la granitele Romaniei
12 Aug 08:04 | Horvath: Peste 95% dintre companii urmaresc optimizarea costurilor IT
12 Aug 07:00 | MUM: Estompare a efectelor de incetinire generate de schimbarile de la Autodesk
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA