Miercuri, 06 August 2025
RO EN

Catalin Drula: Curent reformist si profesionist anulat la Ministerul Transporturilor

Catalin Drula, vicepresedinte USR si fost ministru al Transporturilor, arata, in cadrul unui bilant facut la Transporturi in ultimele doua luni si jumatate de guvern PNL, cum proiectele bat pasul pe loc.
„Acuma, sa fim bine intelesi: Ministerul Transporturilor nu e unul usor, dar ce s-a intamplat in aceasta scurta perioada este o anulare totala a curentului reformist si profesionist pe care il incepusem”, subliniaza Catalin Drula.
Cine plateste?
Noi, toti, prin intarzieri la proiectele vitale de infrastructura. USR lucra la inceputul unui deceniu de constructie de infrastructura.
PNL a zis ca mai bine nu...
Cateva exemple, in acest sens, prezentate de Catalin Drula:
Autostrada A3 Ploiesti - Comarnic - Brasov: am contractat in acest an proiectarea la cheie a autostrazii de pe Valea Prahovei, insistand pe un traseu civilizat cu tuneluri si cu viaducte care sa nu taie in doua statiunile intersectate. Din primele analize ale proiectantului se contura un astfel de traseu ca fiind cel castigator, in septembrie urmand sa fie transmis spre compania de drumuri pentru aprobare. Tot in aceasta perioada, conform contractului, ar fi trebuit sa vedem investigatii geotehnice in teren pe acest traseu aprobat. Insa lucrurile s-au blocat complet. PNL a abandonat acest proiect;
Autostrada A7 Ploiesti-Buzau - Focsani - Bacau - Pascani: dupa ce am convins Comisia Europeana sa finanteze acest proiect prioritar, m-am implicat in accelerarea studiilor de teren si documentelor de proiectare. Pe primul sector Ploiesti-Buzau a fost lansata licitatia pentru lucrari pe 1 iunie, ramanand pentru aceasta toamna obtinerea acordului de mediu, aprobarea proiectelor in Guvern si lansarea licitatiilor pentru celelalte sectoare pana la Pascani. Nu s-a intamplat nimic din acest calendar accelerat in ultimele luni, iar obiectivul lansarii licitatiilor pana la finalul anului pare compromis;
Autostrada A8 Tg.Mures - Tg.Neamt: si aici am reusit sa asigur finantarea europeana prin PNRR pentru sectoarele din capete. Discutasem cu compania de drumuri un grafic accelerat pentru obtinerea in avans a avizelor, autorizatiilor si acordului de mediu pentru aceste sectoare si lansarea licitatiei de lucrari in prima parte a lui 2022. Din pacate, nici pe acest proiect esential pentru Moldova nu e niciun progres in aceasta toamna.
Restul proiectelor care bat pasul pe loc din cauza PNL, aici.

Din aceeasi categorie

01 Aug 12:20 | Noile tarife vamale SUA-UE, impactul in aria preturilor de transfer si cum ne adaptam
30 Iul 12:45 | A. Botis: Acordul comercial UE-SUA ofera o fereastra de respiro, nu o solutie
30 Iul 11:28 | Workspace Studio: Birourile devin o extensie fireasca a spatiului personal
17 Iul 10:13 | Razvan Popescu, avocat: Casca, bocanci si... consimtamant. GDPR pe santier
14 Iul 11:50 | Piata de capital paralizata: Investitorii fug, listarile lipsesc, statul incaseaza tot
10 Iul 11:28 | PWC: TVA de 21% la locuintele noi - impact in piata imobiliara si solutii
04 Iul 11:49 | Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor?
16 Iun 17:12 | Romania poate evita sa ajunga in situatia Greciei si fara sa majoreze taxele
28 Mai 13:38 | Claudiu Trandafir: Achizitia imobiliara cu cash, o decizie ineficienta pe termen lung
25 Feb 12:31 | Razboiul tarifelor duce la incetinirea extinderii relatiilor comerciale si recesiune
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA